روایتی از گیاهخواری در آلمان؛ در زمینه حمایت از آب و هوا و رفاه حیوانات ، بحث در آلمان درباره تغذیه صحیح ابعاد جدیدی به خود گرفته است.

چگونه این گفتگو آغاز شد؟

قبل از انتخابات سال 2013 بوندستاگ آلمان ، حزب سبز خواستار تصویب “روز غذای گیاهی” در رستوران های ادارات دولتی بود. ایده ترک گوشت در رسانه ها و شبکه های اجتماعی واکنش مثبتی پیدا کرد اما فراموش شد. در پس زمینه محافظت از آب و هوا و رفاه حیوانات ، بحث در مورد تغذیه گیاه خالص بار دیگر و شدت بیشتری گرفته است.

چه کسی طرفدار تغذیه وگان است؟

طرفداران تغذیه گیاهی خالص ادعا می کنند سلامتی، حفاظت از محیط زیست و رفاه حیوانات است. بسیاری از بیماری های تمدن مانند چاقی ، دیابت ، بیماری های قلبی و گردش خون و حتی سرطان در اثر مصرف گوشت در مقادیر زیاد ایجاد می شوند. ناگفته نماند که این مصرف باعث ایجاد یک هفتم (1/7) انتشار گازهای زائد مضر می شود. علاوه بر این ، دامپروری دسته جمعی توصیه نمی شود.

استدلال های مخالفان چیست؟

مهمتر از همه ، منتقدین از کیفیت و ماهیت غذا اعلام نارضایتی کرده اند. علاوه بر این ، آنها اشاره می کنند که یک رژیم غذایی منحصراً گیاهی یک رژیم متعادل نیست. بنابراین ، انجمن رژیم های غذایی آلمان (DGE) از ظهور علائم ضعف و عواقب کمبود برخی مواد یا غذا هشدار می دهد. به عنوان مثال ، مردم به پروتئین حیوانی نیاز دارند.

	 آیا همه چیز گیاهخواری است؟

و اعداد چه می گویند؟

تخمین زده می شود که در آلمان 1.3 میلیون نفر وابسته به رژیم غذایی خالص گیاهخواری “وگان” ، علاوه بر 6.3 میلیون گیاه خوار باشند ، با روشی روشن برای افزایش بیشتر این تعداد. تحولات همچنین تمایل به افزایش عرضه مواد غذایی گیاهی و گیاهی در سوپرمارکت ها دارند. اکنون فروش آن به 1 میلیارد یورو رسیده است.

توصیه ما

تأمل و تأمل در مورد روشهای تولید غذا و رفاه حیوانات ، جویا شدن نظر شخصی و خودباوری در مورد روش مصرف پایدار. و همچنین گوش دادن به صدای بدن با خواسته ها و نیازهای آن. سپس فرد به سرعت می فهمد چه چیزی برای او خوب است و چه چیزی برای او مفید نیست.