ghazachi-logo
headerAddImageXs
headUserImage

گزارش سازمان ملل از هدر رفتن غذا در جهان

اخبار و تازه ها
1399/12/26

جهان سالانه حدود یک میلیارد تن مواد غذایی را هدر می دهد !

گزارش سازمان ملل متحد نشان داد كه مردم سراسر جهان سالانه حدود یك میلیارد تن غذا را هدر می دهند ، گاردین (روزنامه گاردین ) كه سازمان ملل متحد جامع ترین ارزیابی تاكنون است ، دریافت كه مواد غذایی حدود دو برابر بهترین تخمین زودتر

در این گزارش آمده است كه مواد غذایی كه فقط در خانه ها هدر می رود به طور متوسط ​​74 كیلوگرم برای هر نفر در سال در سراسر جهان است. و در انگلیس که بهترین داده ها را در اختیار دارد ، هر هفته زباله های خوراکی حدود 8 وعده غذایی در هر خانواده تشکیل می دهند.

گزارش سازمان ملل همچنین می گوید که غذای اضافی در رستوران ها و فروشگاه ها 17 درصد از کل مواد غذایی ریخته شده را نشان می دهد و برخی از مواد غذایی در مزارع و در زنجیره های تأمین نیز از بین می روند ، این بدان معناست که یک سوم مواد غذایی به طور کلی هرگز خورده نمی شوند.

وی خاطرنشان کرد: زباله تلاش برای کمک به میلیاردها انسان گرسنه یا توانایی تهیه رژیم غذایی سالم را از بین می برد ، اما همچنین محیط زیست را از بین می برد ، زیرا اتلاف مواد غذایی و از دست دادن آنها باعث ایجاد حدود 10٪ از انتشار می شود که منجر به شرایط اضطراری آب و هوا می شود. کشاورزی فشرده دلیل اصلی بروز تنوع زیستی جهانی و بحران آلودگی است.

در این گزارش آمده است که اگر مازاد غذا یک کشور باشد ، پس از فقط ایالات متحده و چین سومین میزان انتشار را دارد.

با این حال ، محققان گفتند كه كاهش ضایعات غذا یكی از ساده ترین راه ها برای كاهش تأثیرات زیست محیطی آن است ، “با این حال ، از این پتانسیل به هیچ وجه استفاده نشده است” ، همانطور كه ​​در این گزارش آمده است.

گزارش سازمان ملل از هدر رفتن غذا در جهان

این روزنامه گزارش داد كه تصور می شد زباله های غذایی مشكلی است كه بیشتر كشورهای ثروتمند را تحت تأثیر قرار می دهد ، اما گزارش سازمان ملل دریافت كه با وجود كمبود اطلاعات در فقیرترین كشورها ، میزان زباله در همه كشورها به طرز شگفت انگیزی مشابه است.

کارشناسان گفتند که اقدامات مورد نیاز دولت ها و شرکت ها است ، ضمن تأکید بر اهمیت اقدامات فردی مانند تخمین جیره برنج و ماکارونی ، بررسی یخچال قبل از خرید و افزایش مهارت های پخت و پز برای استفاده از آنچه در دسترس است.

اینگر آندرسن گفت: “کاهش ضایعات مواد غذایی باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای می شود ، با تغییر زمین و آلودگی به کاهش تخریب طبیعت کمک می کند ، و باعث افزایش فراوانی مواد غذایی و در نتیجه کاهش گرسنگی و صرفه جویی در هزینه در زمان رکود جهانی می شود.” رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد ، که گزارش را منتشر کرد. مشاغل ، دولت ها و شهروندان در سراسر جهان باید سهم خود را انجام دهند. ”

این روزنامه اظهار داشت که گزارش سازمان ملل متحد برای حمایت از تلاش های جهانی برای دستیابی به هدف توسعه پایدار سازمان ملل متحد برای کاهش نصف ضایعات مواد غذایی تا سال 2030 تهیه شده است.

  • برچسب:
ارسال نظر
همچنین بخوانید ...
گرانترین غذاهای دنیا | 10 مورد از مواد غذایی گران قیمت دنیا
اخبار و تازه ها
گرانترین غذاهای دنیا | 10 مورد از مواد غذایی گران قیمت دنیا

غذا یکی از نیازهای اولیه زندگی است و ما برای به دست آوردن آن سخت تلاش می کنیم، هر موجود زنده ای برای به دست آوردن انرژی، غذا مصرف می کند. همه دوست دارند برخی از با ارزش ترین مواد غذایی دنیا را بچشند.

غذاهای سنتی هند
اخبار و تازه ها
غذاهای سنتی هند

کشور هند دارای غذاهای سنتی بسیار لذت بخش و همین طور تند میباشد، که همیشه برای افرادی که غذاهای تند در لیست غذاهای مورد علاقه شان بوده بسیار لذت بخش است.

رستوران های زنجیره ای در جهان
اخبار و تازه ها
رستوران های زنجیره ای در جهان

رستوران های زنجیره ای مجموعه ای از رستوران های مرتبط در مکان های مختلف است؛ در زمان حال بسیار راحت تر از گذشته میتوان تشخیص داد مردم در سر تاسر جهان به دنبال چه نوع غذایی هستند.

از کمبود خواب چه می دانید؟
اخبار و تازه ها
معروف ترین جشنواره های غذا در سراسر جهان
اخبار و تازه ها
گزارش سازمان ملل از هدر رفتن غذا در جهان
اخبار و تازه ها
معروف ترین فست فود ها
کافه با منو صبحانه
آخرین مقالات